ព្រឹត្តិការណ៍កីឡា

December 29, 2022

LAN ឬ Online៖ Make-Or-Break សម្រាប់ eSports Bettors

Vannak Siv
WriterVannak SivWriter
ResearcherHaruki NakamuraResearcher

ការរាតត្បាតជាសកលបាននាំមកនូវការរីកដុះដាលនៃការភ្នាល់ eSports ។ វាក៏បានបញ្ឈប់ការប្រកួត LAN ប៉ុន្តែនាំមកនូវការកើនឡើងនៃការប្រកួតអនឡាញ។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ ការប្រកួតបន្តផ្ទាល់ LAN កំពុងត្រលប់មកវិញជាមួយនឹងការបន្ធូរបន្ថយការចាក់សោរ និងកម្មវិធីចាក់ថ្នាំបង្ការដែលបង្ហាញថាមានប្រសិទ្ធភាព។ 

LAN ឬ Online៖ Make-Or-Break សម្រាប់ eSports Bettors

នៅពេលដាក់ការភ្នាល់លើ eSports វាចាំបាច់ណាស់ក្នុងការពិចារណាថាតើព្រឹត្តិការណ៍ក្នុងសំណួរកំពុងលេងតាមអ៊ីនធឺណិត ឬនៅលើបណ្តាញក្នុងតំបន់ (LAN)។ អ្នកភ្នាល់ដែលចំណាយពេលវេលាដើម្បីស៊ើបអង្កេតមូលហេតុនៃការឡើងចុះរបស់អ្នកលេងនៅក្នុងការប្រកួតដែលបានផ្តល់ឱ្យមានឱកាសខ្ពស់ក្នុងការឈ្នះការភ្នាល់របស់ពួកគេនាពេលអនាគត។

ប្រសិនបើអ្នកចង់ស្វែងយល់បន្ថែមអំពីផលប៉ះពាល់នៃ LAN ធៀបនឹង ការប្រកួតអនឡាញលើការភ្នាល់ eSports, អានបន្ត។

LAN ទល់នឹងការប្រកួតតាមអ៊ីនធឺណិត៖ តើអ្វីជាភាពខុសគ្នា?

ជាដំបូង យើងត្រូវកំណត់ថាតើយើងមានន័យយ៉ាងណា នៅពេលពិភាក្សាអំពី LAN ឬការប្រកួតតាមអ៊ីនធឺណិត។ ហ្គេម Local Area Network (LAN) កើតឡើងក្នុងចំណោមមនុស្សដែលមានវត្តមាននៅក្នុងទីតាំងតែមួយ ជំនួសឱ្យការលេងពីចម្ងាយតាមអ៊ីនធឺណិត។

LAN ភាគច្រើនកើតឡើងនៅក្នុងកីឡដ្ឋាន ហើយត្រូវបានផ្សាយបន្តផ្ទាល់នៅលើគេហទំព័រដូចជា Twitch និង YouTube ជាដើម។ មិន​ត្រឹម​តែ​មាន​បរិយាកាស​ខុស​គ្នា​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ក៏​មាន​កន្លែង​អង្គុយ តុ តុ កន្លែង និង​កន្លែង​ប្រកួត​ផង​ដែរ។

ក្នុងអំឡុងពេលនៃការប្រកួតអនឡាញ អ្នកចូលរួមប្រើប្រាស់អ៊ីនធឺណិតដើម្បីភ្ជាប់ជាមួយម៉ាស៊ីនមេនៅកន្លែងផ្សេងទៀត។ អ្នកលេងត្រូវបានបែកខ្ញែកគ្នាទាំងផ្លូវកាយ និងភូមិសាស្រ្ត មានន័យថា ពួកគេត្រូវតែប្រើកុំព្យូទ័រផ្ទាល់ខ្លួន និងការតភ្ជាប់អ៊ីនធឺណិតនៅផ្ទះ។

ក្នុងអំឡុងពេលនៃការប្រកួតទាំងនេះ អ្នកភ្នាល់អាចមានទំនុកចិត្តថាអ្នកចូលរួមកំពុងប្រើការរៀបចំដែលពួកគេធ្លាប់ស្គាល់ ហើយវានឹងបង្កើនប្រសិទ្ធភាពការងារ។ ផ្ទុយទៅវិញ អ្នកលេងនឹងមិនទទួលបានការនិយាយនៅក្នុងការរៀបចំរបស់ពួកគេក្នុងអំឡុងពេលព្រឹត្តិការណ៍ LAN នោះទេ ហើយជំនួសមកវិញនឹងត្រូវធ្វើជាមួយឧបករណ៍អ្វីដែលត្រូវបានផ្តល់ឱ្យ។

ការភ្នាល់លើការប្រកួត LAN eSports តម្រូវឱ្យគិតគូរពីកម្រិតជំនាញរបស់អ្នកលេង និងទំហំព្រឹត្តិការណ៍ ការដឹកជញ្ជូនការធ្វើដំណើរ សម្ពាធ សមត្ថភាពរបស់អ្នកលេងក្នុងការប្រាស្រ័យទាក់ទងគ្នាទៅវិញទៅមកពេញមួយហ្គេម និងលទ្ធភាពនៃអត្ថប្រយោជន៍ក្នុងទីលាន។

ខណៈពេលដែលវាជាការពិតដែលថាអ្នកលេងអាចប្រកួតប្រជែងក្នុងការប្រកួតកីឡាអេឡិចត្រូនិកតាមអ៊ីនធឺណិតពីភាពងាយស្រួលនៃផ្ទះរបស់ពួកគេ ពួកគេនៅតែត្រូវដោះស្រាយជាមួយនឹងភាពយឺតយ៉ាវរបស់ម៉ាស៊ីនមេ ឬ "ping" (រយៈពេលដែលវាត្រូវការសម្រាប់ទិន្នន័យដើម្បីបញ្ជូនទៅកាន់ម៉ាស៊ីនមេ និងត្រឡប់មកវិញ) បញ្ហា ដែលអាចមានបញ្ហាជាពិសេសអាស្រ័យលើទីតាំងទាក់ទងរបស់សមាជិកក្រុម និងម៉ាស៊ីនមេ។

Ping: កត្តាចម្បងដែលកំណត់ដាច់ LAN ធៀបនឹងការប្រកួតអនឡាញ

"Ping" គឺជាពាក្យដែលប្រើក្នុងហ្គេមអនឡាញដើម្បីបង្ហាញពីពេលវេលាដែលវាត្រូវការសម្រាប់សកម្មភាពរបស់អ្នកលេងដើម្បីឆ្លុះបញ្ចាំងនៅក្នុងការឆ្លើយតបរបស់ម៉ាស៊ីនមេ។ ពាក្យ "lag" សំដៅលើការកើនឡើង ឬការកើនឡើងភ្លាមៗនៅក្នុងចំនួនពេលវេលាដែលវាត្រូវការសម្រាប់ពាក្យបញ្ជាដែលចេញដោយឧបករណ៍របស់អ្នក ដែលត្រូវបានទទួល និងដំណើរការដោយម៉ាស៊ីនមេហ្គេម ឬសម្រាប់ពាក្យបញ្ជាដែលចេញដោយម៉ាស៊ីនមេ ដើម្បីឱ្យឧបករណ៍របស់អ្នកទទួលស្គាល់។ វាត្រូវបានគេហៅថា "ping" ហើយការមាន ping ទាបបង្ហាញពីការពន្យាពេលតិច និងបទពិសោធន៍លេងហ្គេមកាន់តែរលូន។

ឯកតានៃពេលវេលាដែលប្រើដើម្បីវាស់ ping គឺមីលីវិនាទី (អក្សរកាត់ "ms") ។ និយាយជាទូទៅ ping ពី 15 មីលីវិនាទី ឬតិចជាងនេះគឺអស្ចារ្យណាស់ 15 ទៅ 45 មីលីវិនាទីគឺអស្ចារ្យ ហើយ 45 ទៅ 100 មីលីវិនាទីគឺអាចអត់ឱនបាន។ Pings លើសពី 100ms អាចពិបាកលេងជាមួយ ខណៈពេលដែល pings លើសពី 250ms ជាធម្មតាមិនអាចលេងបានទេ។

អាស្រ័យលើកម្រិតជំនាញរបស់អ្នកលេង និងហ្គេមដែលកំពុងលេង ភីងទាំងនេះអាចឬមិនអាចលេងបាន។ ហ្គេមដូចជា Massive Online Battle Arenas (MOBAs) និង first-person shooters (FPS) គឺងាយនឹងទទួលរងការ ping យ៉ាងខ្លាំង ដោយអ្នកលេងល្បែងភាគច្រើនរាយការណ៍ពីបញ្ហារវាង 50 និង 90 មីលីវិនាទី។ ហ្គេមលេងតួនាទីតាមអ៊ីនធឺណិត (MMOs) និងហ្គេមយុទ្ធសាស្ត្រតាមពេលវេលាជាក់ស្តែង (RTS) កាន់តែមានការអភ័យទោសចំពោះ pings ធំជាង ខណៈដែលហ្គេមដែលផ្អែកលើវេនមិនសូវកត់សម្គាល់វាទេ។

តើ Ping មានសារៈសំខាន់យ៉ាងណាក្នុងការលេងប្រកួតប្រជែង?

នៅក្នុងហ្គេមដែលមានការប្រកួតប្រជែង ភីងតែងតែដើរតួនាទីធំជាងវាសម្រាប់អ្នកលេងធម្មតា។ ការប្រកួតកីឡា esports អាជីពសំខាន់ៗភាគច្រើនត្រូវបានធ្វើឡើងនៅមជ្ឈមណ្ឌល LAN ដើម្បីកាត់បន្ថយឥទ្ធិពលនៃភាពយឺតយ៉ាវ។ វាជាវិធីដ៏ល្អមួយដើម្បីធានាថាការខិតខំប្រឹងប្រែងរបស់អ្នកលេង មិនមែនល្បឿនបណ្តាញកំណត់លទ្ធផលនៃហ្គេមនោះទេ។

ការបង្កើតយុទ្ធសាស្រ្តភ្នាល់ eSports ដោយផ្អែកលើ LAN ទល់នឹងការប្រកួតអនឡាញ

នេះគឺជាកត្តាមួយចំនួនដែលត្រូវពិចារណានៅពេលបង្កើតយុទ្ធសាស្រ្តភ្នាល់ esports របស់អ្នកដោយផ្អែកលើថាតើ ហ្គេម eSports ដែលអ្នកចូលចិត្ត កំពុងរៀបចំ LAN ឬការប្រកួតអនឡាញ។

ដឹងពីចំណូលចិត្តអ្នកលេង

ចំណូលចិត្តរបស់អ្នកលេងសម្រាប់ព្រឹត្តិការណ៍ផ្សេងៗអាចប្រែប្រួលអាស្រ័យលើបុគ្គលម្នាក់ៗ។ ការប្រកួតកីឡា eSports អនឡាញអាចឱ្យអ្នកលេងល្បែងអាចប្រកួតប្រជែងពីភាពសុខស្រួលនៃផ្ទះរបស់ពួកគេផ្ទាល់ ឬបរិយាកាសក្រុមដែលធ្លាប់ស្គាល់។

ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ អ្នក​លេង​ត្រូវ​ប្រើ​ឧបករណ៍​ជុំវិញ​ខ្លួន​ក្នុង​ព្រឹត្តិការណ៍ LAN។ បញ្ហារបស់អ្នកបើកបរពីការប្តូរផ្នែករឹងទៅឧបករណ៍ផ្សេងៗគឺជាកង្វល់ជាប្រចាំនៅពេលដំណើរការប្រព័ន្ធមួយផ្សេងទៀត ជាពិសេសនៅក្នុងហ្គេមដូចជា CS:GO ដែលការមានគោលបំណងល្អឥតខ្ចោះអាចមានន័យថាភាពខុសគ្នារវាងការទទួលជ័យជម្នះ និងការបរាជ័យ។

ខណៈពេលដែលការលេងនៅក្នុងផ្ទះរបស់នរណាម្នាក់មានគុណសម្បត្តិជាច្រើន វាក៏មានហានិភ័យនៃការធ្វើឱ្យអ្នកលេងបាត់បង់ការផ្តោតអារម្មណ៍ និងលេងក្រោមសក្តានុពលរបស់គាត់។ ក្នុងនាមជាអត្តពលិក អ្នកប្រហែលជាយល់ថាការលេងនៅមុខហ្វូងមនុស្សដែលមានភាពរីករាយ និងជំរុញទឹកចិត្ត និងការប្តេជ្ញាចិត្តរបស់អ្នក។

វាយតម្លៃការសម្តែងពីមុន

សមត្ថភាពរបស់ក្រុមក្នុងការប្រាស្រ័យទាក់ទងនៅឯការប្រកួត LAN អាចត្រូវបានរារាំងដោយទំហំហ្វូងមនុស្សធំ និងកម្រិតសំឡេងរំខានជាបន្តបន្ទាប់។ ខណៈពេលដែលអ្នកលេងអាចមើលឃើញអេក្រង់របស់គ្នាទៅវិញទៅមក ការធ្វើការងារជាក្រុមប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពពឹងផ្អែកយ៉ាងខ្លាំងលើការប្រាស្រ័យទាក់ទងគ្នាដោយពាក្យសំដី។ ដូច្នេះហើយ អ្នកភ្នាល់ដ៏ធ្ងន់ធ្ងរនឹងស្វែងយល់ពីសញ្ជាតិរបស់ក្រុមមួយ មុនពេលព្រឹត្តិការណ៍ LAN។

ចាប់តាំងពីអ្នកលេងភាគច្រើន ក្រុមកីឡាអេឡិចត្រូនិកចម្រុះជាតិសាសន៍ នឹង​មិន​អាច​ប្រាស្រ័យ​ទាក់​ទង​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក​ជា​ភាសា​កំណើត​របស់​ពួក​គេ​ទេ ពួក​គេ​អាច​នឹង​មាន​គុណវិបត្តិ​ខ្លាំង​ជាង។ ទោះបីជាក្រុមបែបនេះមានភាពល្បីល្បាញនៅក្នុង Dota 2 ក៏ដោយ ក៏ស្តង់មាននៅក្នុងការប្រកួតធំៗដូចជា The International ដើម្បីជួយកាត់បន្ថយផលប៉ះពាល់នៃសំលេងរំខានរបស់អ្នកទស្សនា។

ស្វែងយល់ពីសម្ពាធហ្វូងមនុស្ស

ទំហំហ្វូងមនុស្សប្រែប្រួលអាស្រ័យលើព្រឹត្តិការណ៍។ ក្នុង សម្ព័ន្ធនៃរឿងព្រេងជាឧទាហរណ៍ រដូវកាលធម្មតារបស់លីកនីមួយៗត្រូវបានលេងនៅលើ LAN ទោះបីជាមុនពេលទស្សនិកជនមានកម្រិតតិចតួចនៅក្នុងស្ទូឌីយោក៏ដោយ។ សង្វៀនធំ ៗ អាចផ្ទុកហ្វូងមនុស្សដែលត្រូវបានគេរំពឹងថានឹងចូលរួមការប្រកួតវគ្គផ្តាច់ព្រ័ត្រពិភពលោក។

ម្តងម្កាល ក្រុមដែលមិនសូវមានទេពកោសល្យអាចឈ្នះព្រឹត្តិការណ៍ LAN ដោយគ្រាន់តែលេងហ្គេមធម្មតារបស់ពួកគេ និងមិនអនុញ្ញាតឱ្យមានសម្ពាធមកលើពួកគេ។ មិនមែនគ្រប់គ្នាសុទ្ធតែអាចសម្តែងបានល្អបំផុតក្រោមការត្រួតពិនិត្យយ៉ាងតឹងរ៉ឹងពីទស្សនិកជនផ្ទាល់នោះទេ ប៉ុន្តែអត្តពលិកខ្លះមានការរីកចម្រើនក្រោមបន្ទុកនៃបរិយាកាសបែបនេះ។

កំហុសនិងកម្លាំងផ្លូវចិត្ត

អ្នកលេងគ្រប់រូបមានអារម្មណ៍ថាមានសម្ពាធនៅពេលចូលរួមក្នុងការប្រកួតកីឡា esports ប៉ុន្តែពួកគេទាំងអស់ឆ្លើយតបនឹងវាខុសគ្នា។ អ្នកលេងខ្លះអាចយល់ឃើញថា ការកំណត់ហ្គេមគឺជាការរំខានដ៏ធំមួយ ដែលអូសបន្លាយផលប៉ះពាល់នៃកំហុស ដែលនឹងត្រូវបំភ្លេចចោលបន្ទាប់ពីពីរបីនាទី។

អ្នកអាចស្វែងយល់បន្ថែមអំពីការឆ្លើយតបទំនងជារបស់អ្នកលេងចំពោះស្ថានភាពលំបាកដោយការវិភាគទិន្នន័យប្រតិបត្តិការរបស់ពួកគេបន្ទាប់ពីពួកគេបានបង្កើតកំហុសធ្ងន់ធ្ងរ។ សូមចងចាំរឿងនេះ ខណៈពេលដែលដាក់ការភ្នាល់លើការប្រកួត LAN eSports ដែលប្រាក់ភ្នាល់ខ្ពស់ជាង ហើយកម្លាំងផ្លូវចិត្តរបស់អ្នកលេងអាចនឹងត្រូវបានសាកល្បងដោយការបាញ់មិនចូល ឬបរាជ័យ។

ពិចារណាទីតាំងនិងការធ្វើដំណើរ

អ្នកភ្នាល់ដ៏ធ្ងន់ធ្ងរនៅក្នុងកីឡា esports នឹងផ្តល់ឥទ្ធិពលនៃការធ្វើដំណើរលើការសម្តែងរបស់ក្រុមនៅក្នុងព្រឹត្តិការណ៍មួយ។ ដោយសារភាពយឺតយ៉ាវនៃយន្តហោះអាចជះឥទ្ធិពលយ៉ាងខ្លាំងដល់ដំណើរការរបស់អ្នកលេង ហើយតាមរយៈការបន្ថែម ឱកាសនៃភាពជោគជ័យរបស់ក្រុមក្នុងការប្រកួត ក្រុមជាច្រើនឥឡូវនេះចាត់វិធានការដើម្បីធានាថាសមាជិករបស់ពួកគេមានពេលវេលាគ្រប់គ្រាន់ដើម្បីសម្រាកពីផលប៉ះពាល់នៃការធ្វើដំណើរផ្លូវឆ្ងាយ។

ការធ្វើការស្រាវជ្រាវខ្លីៗមួយចំនួនអំពីទីតាំងនៃព្រឹត្តិការណ៍ LAN និងការប្រៀបធៀបវាទៅនឹងតំបន់ផ្ទះរបស់អ្នកចូលរួម ឬគេហទំព័រប្រកួតប្រជែងពីមុនអាចផ្តល់ព័ត៌មានមានប្រយោជន៍។ 

មុននឹងធ្វើការភ្នាល់ អ្នកភ្នាល់គួរតែពិចារណាលើកត្តាមួយចំនួនដូចជា ការយល់ដឹងរបស់អ្នកលេងជាមួយវប្បធម៌ ភាសា និងម្ហូបក្នុងតំបន់។

ទោះបីជាវាអាចមើលឃើញតិចជាងនៅក្នុង esports ក៏ដោយ ភស្តុតាងស្ថិតិបានបង្ហាញថាក្រុមដែលដំណើរការក្នុងកម្រិតប្រសើរជាងមុននៅពេលប្រកួតប្រជែងក្នុងប្រទេសរបស់ពួកគេទទួលបានអត្ថប្រយោជន៍តិចតួច។ ក្រុមម្ចាស់ផ្ទះមានប្រៀបក្នុងដី ព្រោះពួកគេមិនត្រូវធ្វើដំណើរទៅឆ្ងាយ ហើយអ្នកទស្សនាលើកទឹកចិត្តពួកគេ។ គូប្រជែងរបស់ពួកគេត្រូវតែតតាំងជាមួយនឹងភាពច្របូកច្របល់របស់ហ្វូងមនុស្ស ប្រហែលជាភាពព្រងើយកន្តើយ ដែលអាចធ្វើឱ្យខូចសីលធម៌ និងធ្វើឱ្យបាត់បង់សីលធម៌។

គំនិតចុងក្រោយ

អត្ថបទនេះពន្យល់ពីមូលហេតុដែលវាមានប្រយោជន៍ក្នុងការដឹងថាអ្នកលេងណាដែលទំនងជាឈ្នះក្នុងព្រឹត្តិការណ៍ណាមួយ និងរបៀបដែលចំណេះដឹងនោះអាចណែនាំយុទ្ធសាស្ត្រភ្នាល់របស់អ្នក។ អ្នកភ្នាល់កីឡាអេឡិចត្រូនិកជាច្រើនមានកំហុសក្នុងការសន្មត់ថាការសម្តែងរបស់ក្រុមនៅក្នុង LAN ឬការប្រកួតអនឡាញគឺដូចគ្នាបេះបិទ។ ដោយចងចាំព័ត៌មានពីមុន និងធ្វើការស្រាវជ្រាវបឋមមួយចំនួន អ្នកអាចជៀសវាងពីភាពលំបាកនេះហើយផ្តល់ឱកាសឱ្យខ្លួនឯងប្រសើរជាងមុនក្នុងការយកឈ្នះលើហាងឆេង។

About the author
Vannak Siv
Vannak Siv
About

វណ្ណក្រចាបន្ទូលមកពីកាមពត ហើយរស់នៅភ្នំពេញ។ គាត់ជាអ្នកមានភាពចូលចិត្តក្នុងការលេងហ្គេម និងបកប្រែភាសា។ គាត់ធ្វើការបកប្រែកម្មវិធីហ្គេមនៅកម្ពុជា និងបង្កើតការទាក់ទាញជាមួយគេហទំព័រប្រាណការណ៍។

Send email
More posts by Vannak Siv

ព័ត៌មានថ្មីបំផុត

មេហ្គា Incineroar: ការផ្លាស់ប្តូរហ្គេម ឬការប្រកួតប្រជែង?
2024-04-13

មេហ្គា Incineroar: ការផ្លាស់ប្តូរហ្គេម ឬការប្រកួតប្រជែង?

ព័ត៌មាន