Terminology

វចនានុក្រម សំដៅលើកន្សោម ឃ្លា ឬពាក្យដែលប្រើក្នុងវិស័យ ឬវិជ្ជាជីវៈជាក់លាក់មួយ ដូចជា ច្បាប់ កីឡា ឱសថ ធុរកិច្ច។ល។ ជាធម្មតា វចនានុក្រមត្រូវបានយល់ដោយអ្នកប្រើប្រាស់នៅក្នុងតំបន់ជាក់លាក់នោះ។ វាពិបាកសម្រាប់អ្នកផ្សេងក្នុងការយល់។ ដែលបាននិយាយថា eSports jargon គឺជាផ្នែកមួយរបស់វា ហើយវាមានឃ្លា និងវាក្យស័ព្ទជាច្រើនដែលប្រើដោយអ្នកភ្នាល់ និងអ្នកលេងហ្គេម។ ហើយខណៈពេលដែលវាក្យស័ព្ទទាំងនេះមួយចំនួនមានលក្ខណៈជាក់លាក់សម្រាប់ហ្គេម ខ្លះទៀតគឺជាពាក្យទូទៅ។

Jargon គឺជាផ្នែកមួយដ៏សំខាន់ និងជាចំណែកនៃ eSports ។ សម្រាប់មួយ ត្រូវតែមានទំនាក់ទំនងល្អរវាងអ្នកលេង eSports អ្នកគាំទ្រ អ្នកភ្នាល់ និងអ្នកពាក់ព័ន្ធផ្សេងទៀត។ សម្រាប់អ្នកភ្នាល់ eSports ពាក្យចចាមអារ៉ាមអាចជាភាពខុសគ្នារវាងការឈ្នះ និងចាញ់។ ជាការពិតណាស់ គ្មាននរណាម្នាក់គួរភ្នាល់ដែលអត្ថន័យរបស់ពួកគេមិនយល់នោះទេ។

ជាមួយនឹងបណ្ណាល័យ esports jargon មានភាពស៊ីជម្រៅ វាចំណាយពេលវេលាទំនេរដើម្បីស្វែងយល់អំពីភាសានេះ មុនពេលដាក់ភ្នាល់ដំបូង។ ផ្នែកដ៏ល្អបំផុតគឺថាការយល់ដឹងអំពីវាក្យស័ព្ទទាំងនេះគឺមិនឆ្ងាយពីអាចធ្វើទៅបានទេ។ ការបង្ហោះប្លក់នេះស្វែងរកដើម្បីស្រាយវាក្យស័ព្ទមួយចំនួនដែលប្រើជាទូទៅបំផុតនៅក្នុងពិភពកីឡា esports ។

Section icon
កីឡា Esports & ពាក្យចចាមអារ៉ាមការប្រកួតប្រជែង

កីឡា Esports & ពាក្យចចាមអារ៉ាមការប្រកួតប្រជែង

  • កីឡា Esports៖ វីដេអូហ្គេមដែលមានឈុតឆាកប្រកួតប្រជែង។ កីឡា eSports ដ៏ពេញនិយមមួយចំនួនរួមមាន CS:GO, League of Legends និង Dota 2។
  • ការកំណត់តំបន់៖ បង្ខំគូប្រជែងឱ្យចាកចេញពីតំបន់ដោយប្រើការឈ្លានពាន។ នេះមានគោលបំណងផ្តល់ឱ្យក្រុមរបស់កីឡាករនូវការប្រកួតប្រជែងដោយការធានាតំបន់ដែលមានសុវត្ថិភាពបំផុត។
  • ជួយ: ការខូចខាតដល់គូប្រជែង បន្ទាប់មកទុកឱ្យពួកគេត្រូវមិត្តរួមក្រុមសម្លាប់។ ជាឧទាហរណ៍ អ្នកលេងអាចវាយសត្រូវ ហើយផ្លាស់ទីទៅឆ្ងាយមួយរយៈ។ នៅពេលដែលមិត្តរួមក្រុមមកសម្លាប់សត្រូវ អ្នកលេងស៊ុតបញ្ចូលទី។
  • ទ្វារក្រោយ: ការលួចលាក់ពីក្រោយ ឬជុំវិញសត្រូវដោយមិនដឹង ប្រហែលជាដោយសារតែការផ្តោតអារម្មណ៍របស់ពួកគេគឺនៅកន្លែងផ្សេង។ ដល់ពេលគេដឹងវាហួសពេលហើយ។
  • បូត៖ អ្នកលេងដែលគ្រប់គ្រងដោយកុំព្យូទ័រ ប៉ុន្តែអ្នកដែលអ្នកលេងមនុស្សអាចប្រកួតប្រជែងក្នុងអំឡុងពេលលេងហ្គេម។ Bots អនុញ្ញាតឱ្យអ្នកលេងបង្កើនជំនាញរបស់ពួកគេមុនពេលការប្រកួត។
  • ម៉ាស៊ីនបង្កើតលេខចៃដន្យ៖ អក្សរកាត់ជា RNG នេះសំដៅទៅលើធាតុនៃភាពចៃដន្យរួមបញ្ចូលនៅក្នុងហ្គេមមួយចំនួនដូចជា Hearthstone ជាដើម។
  • ជំរុំ៖ នៅពេលដែលអ្នកលេងបោះជំរុំ ពួកគេស្នាក់នៅកន្លែងដែលមានអត្ថប្រយោជន៍ ដូចជាជ្រុងមួយ ហើយទឹកដោះគោវាសម្រាប់សម្លាប់ ឬវត្ថុផ្សេងៗ។ ផ្លូវទៅកាន់កន្លែងនេះជាធម្មតាមានកំណត់។
  • បន្សំ៖ លំដាប់នៃការវាយប្រហារដែលមួយនាំទៅបន្ទាប់។ នេះបង្អត់គូប្រជែងនៃឱកាសគេចចេញ។ ពួកគេមិនអាចរារាំង ឬប្រឆាំងការវាយប្រហារបានឡើយ។
  • សៀគ្វី៖ ព្រឹត្តិការណ៍ esport ទាំងអស់ក្នុងឆ្នាំប្រតិទិន។ ជាឧទាហរណ៍ Dota 2's Circuit រួមមាន Minors, The International, Majors និងព្រឹត្តិការណ៍សប្បុរសធម៌។
  • ដឹក៖ នៅពេលដែលអ្នកលេងម្នាក់ធ្វើបានល្អដើម្បីប៉ះប៉ូវលទ្ធផលមិនល្អរបស់ក្រុមរបស់ពួកគេ ហើយក្រុមទៅគ្រប់វិធីដើម្បីទាមទារជ័យជម្នះ អ្នកលេងនោះត្រូវបានគេនិយាយថាបានដឹកនាំក្រុម។
  • Buff៖ សំដៅទៅលើឥទ្ធិពល សមត្ថភាព ឬអក្ខរាវិរុទ្ធដែលបង្កើនថាមពលរបស់តួអង្គ។
  • បដិសេធ៖ ពាក់ព័ន្ធនឹងគូប្រជែងដែលព្យាយាមសម្រេចសកម្មភាពប្រឆាំងនឹងអ្នកលេង ប៉ុន្តែអ្នកលេងប្រឆាំងធ្វើសកម្មភាពដើម្បីបន្សាបសកម្មភាព។ ជាឧទាហរណ៍ នៅពេលដែលអ្នកលេងយកថាមពលនៅចំពោះមុខគូប្រជែងដែលឃើញវាមុន គេនិយាយថាគាត់មិនបានបដិសេធគូប្រកួតនោះទេ។
  • គែមភ្នាល់៖ អត្ថប្រយោជន៍ដែលអ្នកភ្នាល់មានជាងសៀវភៅកីឡា។ អត្ថប្រយោជន៍នេះអាចទទួលបានតាមវិធីជាច្រើន រួមទាំងការបង្កើតប្រព័ន្ធភ្នាល់ដែលទាញយកផលចំណេញ ឬសិក្សាហ្គេម/ការប្រកួតដើម្បីទទួលបានចំណេះដឹងដែលជួយអ្នកភ្នាល់ដាក់ភ្នាល់ឈ្នះ។
  • នុយ៖ ធ្វើពុតជាទន់ខ្សោយដើម្បីទាក់ទាញគូប្រជែងឱ្យចូលទៅក្នុងស្ថានភាពដែលពួកគេអាចយកឈ្នះបានយ៉ាងងាយ។
  • សមាមាត្រ KDA៖ សមាមាត្រ KDA (kills, death, assists) គឺជាចំនួននៃការសម្លាប់ ការស្លាប់ និង assists ដែលត្រូវបានកំណត់គុណលក្ខណៈអ្នកលេងនៅក្នុងការប្រកួតមួយ។
  • Noob: អ្នកលេងដែលថ្មីចំពោះចំណងជើងហ្គេមជាក់លាក់។ Noobs ត្រូវការពេលវេលាដើម្បីយល់ពីរបៀបដែលហ្គេមដំណើរការ។
  • Gank: អ្នកលេងច្រើនវាយប្រហារគូប្រជែងមួយ។ អ្នកប្រឆាំងដែលគ្រប់គ្រងដើម្បីគេចពី gank ដោយគ្មានជំនួយពីមិត្តរួមក្រុមរបស់ពួកគេ ត្រូវបានគេជឿថាមានជំនាញ និងថាមពលខ្លាំង។ អ្នកខ្លះថែមទាំងទៅសម្លាប់មនុស្សទៀតផង។
  • កាណុងកញ្ចក់៖ អ្នកលេងដែលសម្លាប់ ឬទទួលបានពិន្ទុសម្រាប់ក្រុមរបស់គាត់យ៉ាងមានប្រសិទ្ធភាពនៅឡើយ គឺងាយរងគ្រោះ ហើយគោលដៅងាយស្រួលសម្រាប់គូប្រកួតត្រូវបានគេស្គាល់ថាជាកាំភ្លើងកែវ។ នៅក្នុង FPS កាំភ្លើងកញ្ចក់គឺជាអ្នកលេងទាំងនោះអាចទិញដោយគ្មានគ្រឿងសស្ត្រាវុធ។ នៅក្នុង MOBA កាណុងកញ្ចក់ជាធម្មតាគឺជាវីរបុរសដែលមានការខូចខាតខ្ពស់ក្នុងមួយវិនាទី។
  • អ្នកអភិវឌ្ឍន៍៖ ក្រុមហ៊ុនដែលផលិតហ្គេម esport ។ ជាការពិតណាស់ មានហ្គេមដែលផលិតដោយក្រុមហ៊ុនច្រើនជាងមួយ។ ឧទាហរណ៍បុរាណគឺ Call of Duty ។
  • គោលបំណង៖ គោលដៅពិសេស ឬគោលដៅដែលដាក់ក្រុមរបស់អ្នកលេងនៅក្នុងទីតាំងដែលមានគុណសម្បត្តិ។ វត្ថុបំណងអាចរួមបញ្ចូលរបស់ដូចជាសត្វចម្លែកដែលផ្តល់ភាពច្របូកច្របល់ដល់ក្រុម។
  • ឈុត៖ ផ្លាស់ទីឆ្ងាយពីគូប្រជែងដែលកំពុងដេញតាម ខណៈពេលដែលរក្សាចម្ងាយដែលមានសុវត្ថិភាព។
  • អ្នកមើលថែ៖ ឧស្សាហ៍ជួយមិត្តរួមក្រុម ដូច្នេះពួកគេទទួលបានកម្លាំងបន្ថែមទៀតដើម្បីបន្តប្រយុទ្ធ។
  • Jungling៖ ស្នាក់នៅក្នុងព្រៃដើម្បីទទួលបានមាស និងបទពិសោធន៍ ជាជាងសម្លាប់មនុស្សអព្យាក្រឹត។
  • សាងសង់៖ នៅពេលដែលអ្នកលេងបង្កើត ពួកគេនឹងកែលម្អមូលដ្ឋាន ឬតួអក្សររបស់ពួកគេដោយផ្តល់ឱ្យពួកគេនូវសមត្ថភាព និងវត្ថុ។ តំបន់នៃការផ្តោតអារម្មណ៍អាស្រ័យលើប្រភេទនៃការសាងសង់។ តំបន់ទាំងនេះអាចរួមបញ្ចូលការការពារ និងការខូចខាត។
  • ត្រកូល៖ អ្នកលេងដែលលេងហ្គេមច្រើនជាប្រចាំត្រូវបានគេស្គាល់ថាជាត្រកូល។
  • គ្រូបង្វឹក៖ គ្រូបង្វឹកគឺជាតួរលេខ/តួអង្គដែលទទួលខុសត្រូវក្នុងការធ្វើអោយប្រសើរឡើងនូវការអនុវត្តរបស់ក្រុម។ ពួកគេធ្វើដូច្នេះដោយផ្តល់ដំបូន្មាន យុទ្ធសាស្ត្រ និងយុទ្ធសាស្ត្រ។ ពួកគេក៏អាចវិភាគស្ថិតិរបស់គូប្រជែងផងដែរ។
  • ផុក៖ រក្សាចម្ងាយដោយសុវត្ថិភាព និងបញ្ចេញការខូចខាតដល់គូប្រកួតរហូតដល់ពួកគេបោះបង់។
កីឡា Esports & ពាក្យចចាមអារ៉ាមការប្រកួតប្រជែង
វាក្យសព្ទហ្គេម MOBA

វាក្យសព្ទហ្គេម MOBA

ខណៈពេលដែលហ្គេម MOBA (អ្នកលេងច្រើននាក់តាមអ៊ីនធឺណិត) អាចរកបាននៅថ្ងៃនេះ (គិតត្រឹមឆ្នាំ 2022) ដូតា ២ និង សម្ព័ន្ធនៃរឿងព្រេង ប្រាកដជាមានការពេញនិយម និងលេងច្រើនបំផុតនៅក្នុងប្រភេទនេះ។ ដូច្នេះវាចំណាយដើម្បីមើលទាំងពីរនេះ។

  • ធុងទឹក៖ រថក្រោះគឺជាតួអង្គដែលទោះបីជាមានភាពយឺតយ៉ាវក៏ដោយ ក៏វាពិបាកនឹងសម្លាប់ខ្លាំងណាស់ ដោយសារតែពួកគេមានពាសដែកដ៏រឹងមាំ។
  • Squishy៖ ទាំងនេះគឺជាឃាតករដ៏អស្ចារ្យ ឧទាហរណ៍ និងឃាតករ ប៉ុន្តែពួកគេខ្សោយណាស់នៅពេលនិយាយអំពីការការពារ។ ការដែលពួកគេមិនអាចការពារខ្លួនបានធ្វើឱ្យពួកគេស្លេកស្លាំង (ពួកគេអាចត្រូវបានគេសម្លាប់យ៉ាងងាយស្រួល) ។ ដើម្បីធានាថាពួកគេរស់បានយូរ ពួកគេផ្លាស់ទីជុំវិញផែនទីដោយមានការប្រុងប្រយ័ត្នច្រើន ដោយធានាថាពួកគេគ្រាន់តែចូលរួមក្នុងការប្រយុទ្ធដែលពួកគេអាចឈ្នះជាមួយនឹងបន្សំតិចបំផុត និយាយថាមួយ ឬពីរ។
  • អ្នកផ្តល់ចំណី៖ feeder គឺជាអ្នកលេងដែលត្រូវបានសម្លាប់ឥតឈប់ឈរដោយគូប្រជែង។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ អ្នកផ្តល់ចំណីប្រហែលជាកម្រមាននៅក្នុងការប្រកួតប្រកួតប្រជែង។
  • AoE៖ AoE ដែលពេញលេញគឺ Arena of Effect គឺជាជំនាញដែលឥទ្ធិពលរបស់វាត្រូវបានទទួលនៅទូទាំងតំបន់របស់គូប្រកួត (ដូចដែលបានជ្រើសរើសដោយអ្នកលេង) ជាជាងគ្រាន់តែជាគូប្រជែងតែមួយ។ ជំនាញនេះមានប្រយោជន៍នៅពេលដោះស្រាយជាមួយគូប្រជែងជាច្រើនដែលមានទីតាំងនៅតំបន់តូចមួយ។
  • រុញ៖ ចេតនារបស់ក្រុមដើម្បីផ្លាស់ទីវាឡើងលើផ្លូវរបស់គូប្រជែងដើម្បីបំផ្លាញអ្នករារាំង បន្ទាយ បន្ទាយ ឬប៉ម។ ការជំរុញអាចសម្រេចបានដោយក្រុម ឬអ្នកលេងម្នាក់។ នេះអាស្រ័យលើវឌ្ឍនភាព និងស្ថានភាពនៃហ្គេម។
  • ចំនុច៖ DoT (Damage over Time) គឺជាវត្ថុដែលបង្កការខូចខាតដល់គូប្រជែងបន្តិចម្តងៗតាមរយៈការពុល ហូរឈាម ឬការដុត។
  • ចុងក្រោយ៖ ជំនាញដ៏សំខាន់បំផុតរបស់ជើងឯកពិសេសមួយ។
  • កសិកម្ម៖ ការសម្លាប់ និងការវាយចុងក្រោយរបស់ creeps/minions ក្នុងដំណាក់កាលផ្លូវ។
  • ឈាមដំបូង: ការសម្លាប់ដំបូងក្នុងអំឡុងពេលការប្រកួត MOBA ។ ឃាតករជាធម្មតាទទួលបានប្រាក់រង្វាន់មាស។
  • FF៖ នៅពេលដែលមិត្តរួមក្រុមសុំឱ្យក្រុម "បោះបង់" ឱ្យបោះបង់ការប្រកួតហើយចុះចាញ់។
  • AA៖ AA មានន័យថា ការវាយប្រហារដោយស្វ័យប្រវត្ត នៅពេលដែលអ្នកលេងមិនប្រើសមត្ថភាពណាមួយឡើយ ប៉ុន្តែការវាយប្រហារជាមូលដ្ឋាន (វាអាចជាការប៉ះទង្គិចគ្នា ឬជាជួរ)។
វាក្យសព្ទហ្គេម MOBA
វចនានុក្រមនៃហ្គេម FPS

វចនានុក្រមនៃហ្គេម FPS

ហ្គេម FPS ពេញនិយមបំផុតមកដល់ពេលនេះ CS: GO. នេះជាពាក្យមួយចំនួនដែលត្រូវធ្វើជាម្ចាស់មុនពេលផ្តល់ឱ្យការប្រកួត។

  • ជុំអេកូ៖ ការចាញ់ជាច្រើនជុំជាប់ៗគ្នាអាចបំផ្លាញសេដ្ឋកិច្ចរបស់ក្រុម ដោយបង្អត់ពួកគេពីលទ្ធភាពទិញរបស់របរសម្រាប់ជុំបន្ទាប់ ដែលត្រូវបានគេស្គាល់ថាជាជុំអេកូ។
  • ពន្លឺ៖ អ្នកលេងម្នាក់ទទួលបានការខូចខាតនៅក្នុងជុំបច្ចុប្បន្ន គាត់ត្រូវបានគេនិយាយថាត្រូវបានភ្លឺ។
  • ម៉ូលី៖ គ្រាប់បែកដៃមួយក្នុងចំណោមគ្រាប់បែកដៃទាំងប្រាំរបស់ CS:GO ។ ជាធម្មតាវាមានន័យដើម្បីការពារគូប្រជែងពីការចូលទៅកាន់ចំណុចផែនទីជាក់លាក់មួយ។
  • កូបេ៖ សម្លាប់គូប្រជែងដោយគ្រាប់បែកដៃចម្ងាយឆ្ងាយ។
  • ជុំប្រឆាំងអេកូ៖ នេះគឺជាពេលដែលក្រុមមួយទិញគ្រឿងសឹកដែលមានសមត្ថភាពផ្តល់ប្រាក់បន្ថែមក្នុងមួយការសម្លាប់ ខណៈពេលដែលប្រឈមមុខនឹងគូប្រជែងដែលស្ថិតក្នុងរង្វង់អេកូ។
  • ការជំរុញ៖ អ្នកលេងពីរឬបីនាក់ធ្វើការជាមួយគ្នាដើម្បីផ្តួលឧបសគ្គមួយ និងទទួលបានគែមដីលើគូប្រកួត។
  • ការបង្វិល៖ ចលនាអ្នកលេងពីចំណុចមួយនៃផែនទីទៅចំណុចមួយទៀត ក្នុងគោលបំណងការពារ ឬវាយប្រហារលើចំណុចក្រោយ។
  • កំពូល Fragger៖ សម្លាប់គូប្រជែងដោយជោគជ័យ។ វាក៏មានន័យថាអ្នកលេងដែលមានប្រសិទ្ធភាពបំផុតទាក់ទងនឹងពិន្ទុនិងសម្លាប់។
  • អ្នកហៅបាញ់៖ ត្រូវបានគេស្គាល់ផងដែរថាជាប្រធានក្រុមក្នុងហ្គេម Shot Caller គឺជាអ្នកធ្វើការសម្រេចចិត្តក្នុងហ្គេមលើបញ្ហាដូចជាការគ្រប់គ្រងផែនទី ការបង្វិល និងការគ្រប់គ្រង។
  • Nemesis៖ ខ្មាំងសត្រូវគឺជាសត្រូវដែលបានទម្លាក់អ្នកលេងជាច្រើនដងជាប់ៗគ្នា - ដោយមិនសម្លាប់ពួកគេត្រឡប់មកវិញ។
វចនានុក្រមនៃហ្គេម FPS