10 គេហទំព័រភ្នាល់ eSports ល្អបំផុតនៅក្នុង ចិន

ប្រទេសចិនគឺជាទីផ្សារកីឡា esports ដ៏ធំបំផុតនៅក្នុងពិភពលោក។ ខណៈពេលដែលមនុស្សមួយចំនួនយល់ថាវាជាសកម្មភាពអតីតកាលសម្រាប់យុវវ័យ កីឡា esports ត្រូវបានបង្កប់យ៉ាងជ្រៅនៅក្នុងគោលនយោបាយរបស់ប្រទេសចិនទាក់ទងនឹងការច្នៃប្រឌិត។ ដោយមើលឃើញពីការពិតនេះ រដ្ឋបាលទូទៅនៃកីឡារបស់ប្រទេសចិនបានទទួលស្គាល់ជាផ្លូវការនូវកីឡា eSports នៅក្នុងឆ្នាំ 2003 ។

ប៉ុន្មានឆ្នាំចុងក្រោយនេះ មានភាពលំបាកសម្រាប់វិស័យជាច្រើននៃសេដ្ឋកិច្ច។ ជាមួយនឹងជំងឺរាតត្បាត COVID-19 វាយលុកឧស្សាហកម្មភ្នាល់កីឡាយ៉ាងលំបាក អ្នកភ្នាល់ត្រូវគិតឡើងវិញនូវយុទ្ធសាស្ត្រទីផ្សាររបស់ពួកគេ។ ការវិវឌ្ឍន៍ទាំងនេះបានឃើញព្រឹត្តិការណ៍កីឡាអេឡិចត្រូនិកជំនួសកីឡាប្រពៃណី។

10 គេហទំព័រភ្នាល់ eSports ល្អបំផុតនៅក្នុង ចិន
Vannak Siv
WriterVannak SivWriter
ResearcherHaruki NakamuraResearcher

គេហទំព័រភ្នាល់ Esports ល្អបំផុតនៅក្នុងប្រទេសចិន ២០២៤

នៅពេលដែលឧស្សាហកម្ម eSports បន្តកើនឡើង ប្រទេសចិនគឺជាប្រទេសមួយដែលការភ្នាល់កីឡា esports ទទួលបានគន្លងវិជ្ជមាន។ ហើយចាប់តាំងពីការភ្នាល់អនឡាញត្រូវបានហាមឃាត់នៅក្នុងប្រទេសចិន អ្នកភ្នាល់ esports ត្រូវបានបង្ខំឱ្យភ្នាល់លើប្រតិបត្តិករដែលមានមូលដ្ឋាននៅបរទេស។

អ្នកភ្នាល់តាមអ៊ីនធឺណិតភាគច្រើនដែលគ្របដណ្តប់ esports ព្យាយាមចាប់យក ព្រឹត្តិការណ៍សំខាន់ៗទាំងអស់។. អ្នកភ្នាល់ចិនត្រូវបានបម្រើជាមួយ 1000 នៃទីផ្សារប្រចាំថ្ងៃនៅលើព្រឹត្តិការណ៍កីឡា esports ជាច្រើននៅទូទាំងពិភពលោក។ តាមរបៀបមួយ ភាពចម្រុះដែលផ្តល់ជូនដោយអ្នកភ្នាល់នៅក្រៅប្រទេសបានរួមចំណែកយ៉ាងសំខាន់ដល់ការពេញនិយមនៃសកម្មភាពភ្នាល់ eSports នៅក្នុងប្រទេស។ ផងដែរ ជំងឺរាតត្បាតបានធ្វើឱ្យអ្នកលេងល្បែងដែលមិនធ្លាប់គិតអំពីការភ្នាល់លើព្រឹត្តិការណ៍កីឡាអេឡិចត្រូនិកគិតឡើងវិញ។ យុទ្ធសាស្ត្រភ្នាល់ល្បែងអេឡិចត្រូនិច.

វីដេអូហ្គេមដែលអ្នកលេងចិនចូលចិត្ត

ឧស្សាហកម្ម eSports របស់ចិនបង្ហាញពីសក្តានុពលដ៏ធំសម្បើម។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ នៅពេលដែលឧស្សាហកម្មនេះរីកដុះដាល បញ្ហាប្រឈមលេចធ្លោមួយចំនួនបានកាត់បន្ថយសក្តានុពល eSports របស់ប្រទេសចិន។ យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ ឧស្សាហកម្ម​នេះ​ទទួល​បាន​ការ​រីក​ចម្រើន​នៃ​ទស្សនិកជន។ នេះគឺជាបញ្ជីមួយចំនួន ហ្គេមពេញនិយមបំផុត។ នៅក្នុង​ប្រទេស​ចិន។

  • ដូតា ២៖ ហ្គេម esports នេះលេចធ្លោសម្រាប់ការមានក្រុមអាជីពច្រើនបំផុតនៅក្នុងប្រទេស។ កាន់តែប្រសើរជាងនេះទៅទៀត វាគឺជាហ្គេមដែលរកចំណូលបានខ្ពស់បំផុតទាក់ទងនឹងប្រាក់រង្វាន់ដែលឈ្នះដោយអ្នកលេង និងក្រុម។
  • មើលលើស៖ អ្នកលេង esports របស់ចិនមានការទាក់ទាញពិសេសចំពោះហ្គេមបាញ់ប្រហារមនុស្សទីមួយដែលលេងជាក្រុមដែលមានប្រាំមួយនាក់។ ខណៈពេលដែលអ្នកលេង Overwatch ជាប់ចំណាត់ថ្នាក់ទីពីរទៅ Dota 2 ទាក់ទងនឹងចំនួនក្រុមអាជីព វាមានអ្នកលេងអាជីពច្រើនជាងគេនៅក្នុងប្រទេសចិន បើប្រៀបធៀបទៅនឹងហ្គេម esports ផ្សេងទៀត។
  • សម្ព័ន្ធនៃរឿងព្រេង៖ ហ្គេមលេចធ្លោមួយទៀតក្នុងចំណោមអ្នកលេងហ្គេម eSports របស់ចិន។ ខណៈពេលដែលវាប្រហែលជាមិនមែនជាហ្គេមដែលលេងច្រើនជាងគេនោះទេ វាអាចនឹងទៅដល់ទីនោះក្នុងពេលឆាប់ៗនេះ ជាពិសេសបន្ទាប់ពីក្រុមចិនបានឈ្នះជើងឯកពីរឆ្នាំជាប់គ្នា។
  • Counter-Strike Global Offensive (CS: GO) : CS: GO បាន​ឃើញ​ការ​ផ្ទុះ​ជា​ចំនួន​មិន​ធ្លាប់​មាន​ក្នុង​រយៈ​ពេល​ប៉ុន្មាន​ឆ្នាំ​មក​នេះ។ ក្នុងន័យនេះ ប្រទេសចិនមានច្រើនជាង 20% នៃមូលដ្ឋានអ្នកលេងពិភពលោក។

វិធីបង់ប្រាក់ Esport នៅប្រទេសចិន

អ្នកភ្នាល់ចិនចូលប្រើវិធីបង់ប្រាក់ផ្សេងៗ។ ទោះយ៉ាងណាក៏ដោយភាគច្រើន វិធីសាស្រ្តទូទាត់ ប្រើប្រាស់ក្នុងមូលដ្ឋានក៏មាននៅក្នុងកាស៊ីណូក្រៅឆ្នេរសមុទ្រផងដែរ។ កាស៊ីណូ Offshore ដែលទទួលយកជនជាតិចិនផ្តល់ជូននូវវិធីសាស្រ្តដូចខាងក្រោម:

UnionPay

UnionPay គឺជាអ្នកផ្តល់សេវាទូទាត់ប្រាក់របស់ចិន ដែលមានលក្ខណៈស្រដៀងគ្នាទៅនឹងប័ណ្ណឥណពន្ធ និងប័ណ្ណឥណទានធម្មតា។ អ្នកប្រើប្រាស់អាចបញ្ចូលប្រាក់ទៅក្នុងគណនីធនាគាររបស់ពួកគេដែលភ្ជាប់ទៅនឹងកាត UnionPay របស់ពួកគេ ហើយប្រើប្រាស់វាតាមអ៊ីនធឺណិត

កាបូបអេឡិចត្រូនិច

អ្នកលេងមកពីប្រទេសចិនរកឃើញកាបូបអេឡិចត្រូនិចដែលទាក់ទាញជាពិសេសខណៈពេលដែលដាក់ប្រាក់ចូលទៅក្នុងគណនីកាស៊ីណូអនឡាញរបស់ពួកគេ។ ផ្នែកដ៏ល្អបំផុតអំពីកាបូបអេឡិចត្រូនិចដ៏ពេញនិយមដូចជា PayPal គឺថាវាងាយស្រួលប្រើ និងរហ័ស។

ប័ណ្ណបង់ប្រាក់ជាមុន

ប័ណ្ណបង់ប្រាក់ជាមុនក៏កំពុងពេញនិយមកាន់តែខ្លាំងឡើងនៅក្នុងប្រទេសចិន។ ខណៈពេលដែលប័ណ្ណទាំងនេះត្រូវបានគេដឹងថាត្រូវការពេលវេលាច្រើនក្នុងដំណើរការ ពួកគេក៏បង្កើនភាពអនាមិកផងដែរ ដោយធានាថាបទរបស់អ្នកនៅតែគ្របដណ្តប់។

រូបិយប័ណ្ណគ្រីបតូ

រូបិយប័ណ្ណគ្រីបតូ គឺជាគំរូនៃភាពអនាមិកនៅក្នុងពិភពអនឡាញ។ អ្នក​ភ្នាល់​ចិន​កំពុង​ងាក​ទៅ​រក​រូបិយប័ណ្ណ​គ្រីបតូ ជា​មធ្យោបាយ​អនាមិក​ដែល​នៅ​សេសសល់។ Bitcoins (BTC) និង Ethereum (ETH) គឺជាជម្រើសគ្រីបតូមួយចំនួននៅក្នុងទិដ្ឋភាពហ្គេមរបស់ចិន។

ដូចជាការបង់ប្រាក់នៅកាស៊ីណូអនឡាញ វិធីសាស្ត្រទូទាត់ដ៏ល្អបំផុតគួរតែអនុញ្ញាតឱ្យអ្នកដាក់ប្រាក់/ដកប្រាក់ដោយមិនបង្ហាញអត្តសញ្ញាណរបស់អ្នក។

ប្រវត្តិនៃការភ្នាល់កីឡា esports នៅក្នុងប្រទេសចិន

វាងាយស្រួលក្នុងការស្វែងយល់ថាហេតុអ្វីបានជាជនជាតិចិនបង្ហាញសមត្ថភាពខ្ពស់ក្នុងការលេងល្បែងស៊ីសង។ ជនជាតិចិនមានប្រវត្តិលេងល្បែងស៊ីសងជាយូរយារណាស់មកហើយ ដោយកំណត់ត្រាបង្ហាញថាការលេងល្បែងស៊ីសងត្រូវបានគេអនុវត្តនៅក្នុងរាជវង្សដំបូងប្រហែល 4,000 ឆ្នាំមុន ហើយត្រូវបានកត់ត្រាក្នុងរាជវង្សនីមួយៗតាំងពីពេលនោះមក។ នេះអាចត្រូវបានបញ្ជាក់បន្ថែមទៀតដោយការពិតដែលថាហ្គេមកាស៊ីណូមួយចំនួនដែលបានលេងសព្វថ្ងៃនេះមានដើមកំណើតនៅក្នុងប្រទេសចិន។

ប្រទេស​ចិន​មាន​ការ​លំបាក​រហូត​ដល់​ក្លាយ​ជា​ប្រទេស​កីឡា​អេឡិចត្រូនិក​លេខ​មួយ​របស់​ពិភពលោក។ ត្រលប់ទៅទសវត្សរ៍ទី 90 ជនជាតិចិនបានមើលវីដេអូហ្គេម និងកីឡា esports ជាបម្រាម។ អ្វី​ៗ​បាន​ផ្លាស់​ប្តូរ​យ៉ាង​ឆាប់​រហ័ស ហើយ​ប្រទេស​ចិន​ឥឡូវ​ត្រូវ​បាន​គេ​ចាត់​ទុក​ថា​ជា​កម្លាំង​មួយ​ដែល​ត្រូវ​រាប់​បញ្ចូល​ក្នុង​អាណាចក្រ​នេះ។

មុនឆ្នាំ 2009 កីឡា esports ត្រូវបានលាបពណ៌ក្នុងពន្លឺអវិជ្ជមាន។ ល្បែងទាំងនេះច្រើនតែត្រូវបានចាត់ទុកថាអាសអាភាស គ្មានប្រសិទ្ធភាព និងខ្វះការកែលម្អវប្បធម៌។ ក្នុងន័យនេះ ច្បាប់ដ៏តឹងតែងត្រូវបានបង្កើតឡើងដើម្បីការពារប្រជាជនវ័យក្មេងពីឧស្សាហកម្មដែលហាក់ដូចជាពុករលួយ។

ហ្គេមវីដេអូ និង esports ជាច្រើនត្រូវបានហាមប្រាមនៅក្នុងប្រទេសចិន ខណៈដែលហ្គេមក្នុងស្រុកទាក់ទាញការរឹតបន្តឹងគ្រប់បែបយ៉ាង រួមទាំងការព្រមាន និងការផាកពិន័យជាផ្លូវការ ដែលបង្ខំឱ្យអ្នកអភិវឌ្ឍន៍ត្រឡប់ទៅផ្ទាំងគំនូរវិញ។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ ភាពពេញនិយមនៃហ្គេមវីដេអូមិនដែលទទួលបានសម្ពាធពីខាងក្រៅទាំងនេះទេ។

"យុគសម័យងងឹត" នៅក្នុងការភ្នាល់កីឡាអេឡិចត្រូនិក

ទស្សវត្សរ៍កន្លងមកក៏បានឃើញនូវវិជ្ជាជីវៈ និងការធ្វើពាណិជ្ជកម្មនៃកីឡា esports ប្រកួតប្រជែងផងដែរ។ ក្រុមហ៊ុនហ្គេម អ្នកលក់ផ្នែករឹងកុំព្យូទ័រ និងវេទិកាស្ទ្រីមតាមអ៊ីនធឺណិតគឺគ្រាន់តែជាអ្នកលេងជាច្រើននៅក្នុងឧស្សាហកម្មនេះ ដែលឆាប់ចាប់យកចំណែកទីផ្សារកីឡាអេឡិចត្រូនិក។ អ្នកលេងទាំងនេះមានបំណងចង់ចូលទៅក្នុងទីផ្សារដែលរកកម្រៃបាន។

នៅពេលដែលចំនួនបានកើនឡើង មានការព្រួយបារម្ភពិតប្រាកដអំពីតម្លៃសង្គម និងសុខភាពនៃឧស្សាហកម្មកីឡាអេឡិចត្រូនិក។ ខណៈពេលដែលអ្នកលេងអាជីពមួយចំនួនដែលរីករាយនឹងប្រាក់ដ៏ច្រើនស្ថិតនៅកំពូលនៃពីរ៉ាមីតនោះ មានការព្រួយបារម្ភកាន់តែខ្លាំងឡើងអំពីនិរន្តរភាពនៃអាជីពទាំងនេះ។ គួរបញ្ជាក់ផងដែរថា ករណីញៀនហ្គេមអ៊ីនធឺណេតកើនឡើង និងឧប្បត្តិហេតុពាក់ព័ន្ធមួយចំនួនទៀត រួមទាំងការប្លន់ពេលថ្ងៃផងដែរ។

កីឡា Esports នាពេលបច្ចុប្បន្ននៅក្នុងប្រទេសចិន

ក្រោយឆ្នាំ 2019 ត្រូវបានចាត់ទុកថាជាចំណុចរបត់នៃល្បែង esports នៅក្នុងប្រទេសចិន។ នេះគឺជាពេលដែលរដ្ឋាភិបាលចិនបានបន្ធូរបន្ថយការគ្រប់គ្រងមួយចំនួនដែលខ្លួនបានកំណត់លើការលេងហ្គេម esports អនឡាញ។ ការអភិវឌ្ឍន៍សំខាន់គឺថាអ្នកបង្កើតហ្គេមដែលមិនមែនជាជនជាតិចិនត្រូវបានអនុញ្ញាតជាផ្លូវការក្នុងការចែកចាយមាតិការបស់ពួកគេតាមរយៈអ្នកលក់ដែលទទួលស្គាល់ជាផ្លូវការ។

NetEase, Tencent, និង Perfect World គឺជាអ្នកចែកចាយឈានមុខគេនៅពេលនោះ។ NetEase មានសិទ្ធិចែកចាយចំណងជើង esports ដូចជា Overwatch, Minecraft, StarCraft II និងចំណងជើងពេញនិយមផ្សេងទៀត។ អ្នកអភិវឌ្ឍន៍ផ្សេងទៀតក៏មានចំណែកស្មើគ្នានៃចំណងជើង esports ផងដែរ។

ដោយសាររដ្ឋាភិបាលចិនប្រមូលមូលនិធិពីអ្នកអភិវឌ្ឍន៍ អ្នកចែកចាយ និងពន្ធ វាបានបណ្តាក់ទុនយ៉ាងច្រើននៅក្នុងក្រុមហ៊ុនហ្គេមក្នុងស្រុក។ គួរកត់សម្គាល់ថា រដ្ឋាភិបាលក៏ចង់ដោះស្រាយការយល់ឃើញរបស់សង្គមចំពោះហ្គេម ដែលជាឧបករណ៍មួយក្នុងការជំរុញឧស្សាហកម្មនេះឱ្យទទួលបានជោគជ័យ។

ឧស្សាហកម្មហ្គេមរបស់ប្រទេសចិនពិតជាត្រូវបានកំណត់ថានឹងឈានដល់កម្ពស់ថ្មី។ ក្នុងឆ្នាំ 2020 ការលក់ដុលក្នុងឧស្សាហកម្មហ្គេមរបស់ប្រទេសចិនបានកើនឡើង 20% ។
យោងតាម statista.com តម្លៃទីផ្សារនៃឧស្សាហកម្មនេះត្រូវបានគេព្យាករណ៍ថានឹងឈានដល់ 215.7 ពាន់លានយន់។ ក្រៅពីសក្ដានុពលដែលបង្ហាញដោយទីផ្សារចិន ឧស្សាហកម្មនេះនៅតែតស៊ូជាមួយគ្រប់ឧបសគ្គផ្នែកច្បាប់។

អនាគតនៃការភ្នាល់ esports នៅក្នុងប្រទេសចិន

ដោយមិនសង្ស័យ ឧស្សាហកម្ម esports បង្ហាញពីអនាគតដែលនាំមក និងសន្យា។ គ្មានប្រទេសណាដែលត្រូវគ្នានឹងជនជាតិចិននោះទេ រហូតទាល់តែការប្តេជ្ញាចិត្តរបស់ខ្លួនចំពោះកីឡាអេឡិចត្រូនិក។ ដោយមើលឃើញពីចំណុចនេះ ប្រទេសចិនពិតជាមានទីតាំងជាមជ្ឈមណ្ឌលកីឡា esports ។

ក្រុមហ៊ុនបរទេស រួមទាំងក្រុមហ៊ុនមកពីលោកខាងលិច មានបំណងចង់ទាញយកសក្តានុពលដែលបង្ហាញដោយទីផ្សារចិន។ ហើយដោយសារទីផ្សារ និងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធដែលត្រូវការគឺអាចរកបានយ៉ាងងាយស្រួល សំណួរមិនគួរនិយាយអំពីឱកាសនោះទេ ប៉ុន្តែជាវិធីល្អបំផុតដើម្បីចាប់យកពួកគេ។

ខណៈពេលដែលប្រទេសចិនបង្ហាញពីសក្តានុពលដ៏ធំសម្បើមនៅក្នុងហ្គេម esports អនាគតនៃ ភ្នាល់ esports អនឡាញ មិនមែនជារឿងអស្ចារ្យទេ ដោយប្រទេសកំពុងឈានទៅរកការរឹតត្បិតបន្ថែមទៀត។

តើការភ្នាល់វីដេអូហ្គេមស្របច្បាប់នៅក្នុងប្រទេសចិនទេ?

ប្រទេសចិនត្រូវបានចាត់ទុកជាកន្លែងកំណើតនៃល្បែងស៊ីសង។ យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ ភាព​ចលាចល​ផ្នែក​នយោបាយ​បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​ល្បែង​ស៊ីសង​របស់​ចិន​ត្រូវ​បាន​បែកខ្ញែក។ តាំងពីបក្សកុម្មុយនិស្តឡើងកាន់អំណាច ល្បែងស៊ីសងនៅដីគោក។

ខណៈពេលដែលល្បែងស៊ីសងគ្រប់ទម្រង់នៅក្នុងប្រទេសចិននៅតែត្រូវបានហាមឃាត់ ប្រជាជនមិនតែងតែយកចិត្តទុកដាក់ចំពោះក្រឹត្យរបស់ថ្នាក់គ្រប់គ្រងនោះទេ។ នេះត្រូវបានបង្ហាញដោយការលេងល្បែងអនឡាញជាល្បែងកំសាន្តដ៏ពេញនិយមសម្រាប់អ្នកលេងជាច្រើន ទោះបីជាឧស្សាហកម្មនេះត្រូវបានដាក់កម្រិតយ៉ាងខ្លាំងក៏ដោយ។ កាស៊ីណូអនឡាញនៅតែមានសម្រាប់ប្រជាជនចិន។

ការសម្រេចចិត្តរបស់អ្នកភ្នាល់ជាធម្មតាត្រូវបានណែនាំយ៉ាងខ្លាំងនៅខាងក្រៅទីក្រុងហុងកុង និងម៉ាកាវ។

ម៉ាកាវ

ទោះបីជាវាត្រូវបានហាមឃាត់មិនឱ្យលេងល្បែងនៅក្នុងប្រទេសចិនដីគោកក៏ដោយ ប៉ុន្តែម៉ាកាវគឺជាកន្លែងមួយក្នុងចំណោមកន្លែងលេងល្បែងពីរនៅក្នុងប្រទេសចិន។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ ការទទួលបានទិដ្ឋាការធ្វើដំណើរទៅម៉ាកាវមិនងាយស្រួលសម្រាប់អ្នករស់នៅចិននោះទេ។ ការ​លេង​ល្បែង​ស៊ីសង​តាម​អ៊ីនធឺណិត​គឺ​នៅ​ក្រៅ​ច្បាប់​នៅ​ម៉ាកាវ។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ អ្នកស្រុកមិនកំណត់ពីការលេងល្បែងស៊ីសងនៅកាស៊ីណូក្រៅឆ្នេរសមុទ្រទេ។

ហុងកុង

ដូចម៉ាកាវដែរ ស្តេច Hong ត្រូវបានចាត់ថ្នាក់ជាតំបន់រដ្ឋបាលពិសេស។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ ការលេងល្បែងស៊ីសងខុសច្បាប់នៅក្នុងទីក្រុងហុងកុង ប៉ុន្តែតំបន់នេះមិនមានការគ្រប់គ្រងតិចជាងប្រទេសចិនដីគោកទេ។ នេះមានន័យថាអ្នកភ្នាល់តាមអ៊ីនធឺណិតនៅហុងកុងមិនបារម្ភអំពីការភ្នាល់លើហ្គេមកាស៊ីណូ ឬព្រឹត្តិការណ៍កីឡាដែលពួកគេចូលចិត្តនោះទេ។

ជំងឺរាតត្បាត COVID-19 បានធ្វើឱ្យប្រទេសចិនគិតឡើងវិញនូវជំហររឹងប៉ឹងរបស់ខ្លួនប្រឆាំងនឹងសកម្មភាពល្បែងអនឡាញ។ ដូចនេះ អាជ្ញាធរ​បាន​បន្ធូរបន្ថយ​ច្បាប់​លើ​សកម្មភាព​លេងល្បែង​តាម​ប្រព័ន្ធ​អ៊ីនធឺណិត​។

ច្បាប់កីឡានៅប្រទេសចិន

ឫសគល់របស់ Esports នៅក្នុងប្រទេសចិនបានត្រលប់ទៅចុងទសវត្សរ៍ឆ្នាំ 1990 នៅពេលដែលចំណងជើងពេញនិយមដូចជា "ការ​ធ្វើ​កូដ​កម្ម​ការ​ប្រឆាំង"និង"សិប្បកម្មផ្កាយ"ត្រូវបានបញ្ចូលទៅក្នុងប្រទេស។ វាចំណាយពេលតែប៉ុន្មានឆ្នាំប៉ុណ្ណោះ មុនពេលជនជាតិចិនបានបង្កើតក្រុមកីឡាអេឡិចត្រូនិកអន្តរជាតិដំបូងរបស់ពួកគេ។ ហើយចាប់ពីឆ្នាំ 2013 ដល់ 2017 ឧស្សាហកម្មកីឡាអេឡិចត្រូនិកគឺជាអាជីវកម្មដ៏ធំ។ នេះឈានដល់ការរីកចម្រើនដែលមិនធ្លាប់មានពីមុនមក ដែលឃើញក្លឹបរបស់ចិនគ្របដណ្តប់លើ League of Legends ។ (LoL) ជើងឯកឆ្នាំ 2018 និង 2019 ។

ឆ្នាំ 2021 បានមើលឃើញថា ប្រទេសចិនដីគោកទាំងពីរបានអនុម័តក្រមរដ្ឋប្បវេណី ដែលមានប្រសិទ្ធភាពក្នុងខែមករា ឆ្នាំដដែល។ កូដនេះត្រូវបានរចនាឡើងដើម្បីជួយតុលាការឱ្យយល់កាន់តែច្បាស់អំពីការងាររបស់ឧស្សាហកម្មកីឡាអេឡិចត្រូនិក និងគោលបំណងនៃការគ្រប់គ្រងឧស្សាហកម្មនេះ។

រដ្ឋាភិបាល​ចិន​ចង់​ទប់ស្កាត់​ការ​លេង​ល្បែងស៊ីសង ដោយ​មើលឃើញថា​ខ្លួន​បាត់បង់​គែម​ក្នុង​ព្រឹត្តិការណ៍​កីឡា​អេឡិចត្រូនិក​។ បទប្បញ្ញត្តិនៃការលេងហ្គេមថ្មីដែលបានណែនាំនៅក្នុងខែកញ្ញា ឆ្នាំ 2021 ចែងថាអ្នកលេងដែលមានអាយុក្រោម 18 ឆ្នាំអាចលេងអនឡាញបានតែ 3 ម៉ោងក្នុងមួយសប្តាហ៍ និងត្រឹមតែមួយម៉ោងប៉ុណ្ណោះក្នុងអំឡុងថ្ងៃសុក្រ ថ្ងៃសៅរ៍ ថ្ងៃអាទិត្យ និងថ្ងៃបុណ្យជាតិ។

ច្បាប់ថ្មីនៃល្បែងស៊ីសងក៏កំណត់គោលដៅប្រតិបត្តិករហ្គេមអនឡាញដែលត្រូវបានហាមឃាត់មិនឱ្យផ្តល់សេវាកម្មរបស់ពួកគេដល់អនីតិជន។ បទប្បញ្ញត្តិថ្មីទាំងនេះត្រូវបានកំណត់ដើម្បីការពារកុមារ ដែលជារឿយៗជាតួអង្គសំខាន់នៅក្នុងឧស្សាហកម្មនេះ។ ភាពញឹកញាប់នៃការបង្រ្កាបត្រូវបានគេរំពឹងថានឹងកើនឡើងដើម្បីធានាថាអ្នកផ្តល់សេវាហ្គេមអនឡាញគឺគោរពយ៉ាងពេញលេញ។

សកម្មភាពភ្នាល់នៅក្នុងប្រទេសចិន

ច្បាប់ព្រហ្មទណ្ឌ

ជំហរផ្លូវច្បាប់របស់ប្រទេសចិន ដរាបណាការភ្នាល់នៅតែច្បាស់លាស់។ មាត្រា ៣០៣ នៃច្បាប់ព្រហ្មទណ្ឌចែងថា ជនជាតិចិនណាដែលរកឃើញថាមានពិរុទ្ធភាពក្នុងទម្រង់នៃល្បែងស៊ីសងហានិភ័យ ត្រូវផ្តន្ទាទោសដាក់ពន្ធនាគារមិនលើសពីបីឆ្នាំ ការឃុំខ្លួនព្រហ្មទណ្ឌ និងពិន័យជាប្រាក់។

ច្បាប់ឆ្នោតភ្លាមៗ

នៅក្រោមច្បាប់នេះ ឆ្នោតភ្លាមៗត្រូវបានកំណត់ថាជាសកម្មភាពល្បែងស៊ីសងដែលរង្វាន់ត្រូវបានជួសជុលដោយផ្នែក ឬពេញលេញនៅពេលសំបុត្រត្រូវបានចេញ។ យោងតាមច្បាប់ 12/87/M នៃខែសីហា ក្របខ័ណ្ឌសម្រាប់ប្រតិបត្តិការភ្នាល់កីឡាត្រូវបានកំណត់ចំពោះបាល់បោះ និងបាល់ទាត់។

តាមឧត្ដមគតិ ច្បាប់ និងច្បាប់ជុំវិញល្បែងស៊ីសងនៅក្នុងប្រទេសចិនមានភាពតឹងរ៉ឹង។ គុណតម្លៃបានជូនដំណឹងយ៉ាងទូលំទូលាយអំពីជំហររឹងប៉ឹងនេះនៃរបបកុម្មុយនិស្ត ដែលចុះបញ្ជីល្បែងស៊ីសងក្នុងចំណោមអំពើអាក្រក់បីយ៉ាងដែលបំផ្លាញសង្គម។ រដ្ឋាភិបាល​បន្ត​ធ្វើ​យ៉ាង​ណា​ឲ្យ​ល្បែងស៊ីសង​នៅ​ឆ្ងាយ​ពី​ប្រជាពលរដ្ឋ។ ដូច្នេះក្តីសង្ឃឹមថា ប្រទេសចិនអាចនឹងបន្ធូរបន្ថយច្បាប់ល្បែងស៊ីសងក្នុងពេលឆាប់ៗនេះ នៅតែមានកម្រិតបន្តិច បើមាន។

សំណួរគេសួរញឹកញាប់

តើ​ការ​លេង​ល្បែង​តាម​អ៊ីនធឺណិត​ស្របច្បាប់​នៅ​ប្រទេស​ចិន​ឬ?

សាមញ្ញ ទេ។! ច្បាប់របស់ចិនហាមប្រាមគ្រប់ទម្រង់នៃការលេងល្បែងអនឡាញ។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ អ្នកភ្នាល់ចិនតែងតែអាចស្វែងរកវិធីដើម្បីរំលងការរឹតបន្តឹងដែលកំណត់ដោយអាជ្ញាធរ ហើយអ្នកលេងភ្នាល់តាមរយៈកាស៊ីណូនៅក្រៅប្រទេសដែលទទួលយកអ្នកលេងមកពីប្រទេសចិន។

ភ្នាល់ចិនលើឆ្នោត

បាទ។ ការភ្នាល់ឆ្នោតត្រូវបានអនុញ្ញាតនៅក្នុងប្រទេសចិន។ ឆ្នោតផ្លូវការចំនួនពីរកំពុងដំណើរការនៅក្នុងប្រទេសចិន៖ ឆ្នោតសុខុមាលភាព និងឆ្នោតកីឡាត្រូវបានចាប់ផ្តើមនៅឆ្នាំ 1987 និង 1994 រៀងគ្នា។ ឆ្នោតទាំងនេះត្រូវបានលេងនៅក្នុងខេត្តចំនួន 2/3 នៃប្រទេស។

គឺជាការភ្នាល់ Esports ស្របច្បាប់នៅក្នុងប្រទេសចិន

ដូចជាទម្រង់លេងល្បែងផ្សេងទៀត ការភ្នាល់ eSports ត្រូវបានហាមឃាត់យ៉ាងខ្លាំងនៅក្នុងប្រទេសចិន។ ទោះយ៉ាងណាក៏ដោយ តំបន់ពីរមិនស្ថិតនៅក្រោមច្បាប់របស់ចិន គឺម៉ាកាវ និងហុងកុង។ ដូច្នេះ អ្នកភ្នាល់មានសេរីភាពក្នុងការរុករកពិភពនៃការភ្នាល់ eSports ខណៈពេលដែលនៅក្នុងតំបន់ទាំងពីរនេះ។

តើកន្លែងលេងល្បែងស៊ីសងកំពូលៗផ្តល់ការគាំទ្រជាភាសាចិនទេ?

ការគាំទ្រអតិថិជនជាញឹកញាប់គឺជាចំណុចចាប់អារម្មណ៍មួយនៅពេលលេងល្បែងអនឡាញ។ កាស៊ីណូអនឡាញជាច្រើន ប៉ុន្តែមិនមែនទាំងអស់ទេ ដែលផ្តល់ការគាំទ្រពីប្រទេសចិន។ ដូច្នេះ អ្នកភ្នាល់ចិនគួរតែចង់ស្វែងរកគេហទំព័រដែលផ្តល់សេវាកម្មលំដាប់កំពូល ជាជម្រើសជាភាសាកំណើតរបស់ពួកគេ។

តើកាស៊ីណូ Offshore ផ្តល់ប្រាក់រង្វាន់ដល់អ្នកលេងចិនទេ?

បាទ។ អ្នកលេងមកពីប្រទេសចិនតែងតែអាចរីករាយនឹងការលើកទឹកចិត្តដែលផ្តល់ដោយប្រតិបត្តិករកាស៊ីណូដែលផ្តល់ឱ្យពួកគេលេងនៅកាស៊ីណូអនឡាញកំពូលដែលទទួលយកអ្នកលេងពីប្រទេសនេះ។

About the author
Vannak Siv
Vannak Siv
អំពី

វណ្ណក្រចាបន្ទូលមកពីកាមពត ហើយរស់នៅភ្នំពេញ។ គាត់ជាអ្នកមានភាពចូលចិត្តក្នុងការលេងហ្គេម និងបកប្រែភាសា។ គាត់ធ្វើការបកប្រែកម្មវិធីហ្គេមនៅកម្ពុជា និងបង្កើតការទាក់ទាញជាមួយគេហទំព័រប្រាណការណ៍។

Send email
More posts by Vannak Siv